W jakim wieku najlepiej biegać? Czy można być za starym na bieganie?

W jakim wieku najlepiej biegać? Czy można być za starym na bieganie?

Dobra wiadomością dla wszystkich osób, które marzą o tym, by zacząć biegać, brzmi: nie można być za starym na bieganie. Biegać można w każdym wieku. Przeciwwskazania do biegania to kontuzje lub choroby, nie wiek. Osobom, które twierdzą, że chętnie zaczęłyby biegać, ale są już na to za stare, warto to przypominać. Z pewnością wiek nie może być wymówką od biegania! Seniorzy uprawiający bieganie muszą brać pod uwagę to, że ich czas regeneracji po urazie czy przeciążeniu będzie dłuższy, niż kiedyś. Powinni też szczególnie zatroszczyć się o swoje stawy, poświęcając wiele czasu na porządną rozgrzewkę. Osoby starsze, które biegają, powinny być cierpliwe i stopniowo podnosić sobie poprzeczkę. Dzięki temu zmniejszą ryzyko wystąpienia kontuzji, czy przemęczenia.
Najlepsze rady dla starszych biegaczy
Seniorzy, którzy biegają, powinni przykładać szczególną wagę do tego, by unikać kontuzji. Ich leczenie w starszym wieku trwa dłużej, a to dlatego, że spadają zdolności regeneracyjne organizmu. Nie warto więc trenować w starszym wieku tak, jakby się ciągle było dwudziestolatkiem. Dlaczego? Bo może się to skończyć długą, trudną do zniesienia przerwą w aktywności sportowej. Jeśli chcesz biegać po czterdziestce, pięćdziesiątce, czy nawet na emeryturze, poszukaj porad i wskazówek skierowanych konkretnie do biegaczy w Twoim wieku. Jeśli biegałeś w młodości, nie porównuj swych obecnych wyników z tymi, które osiągałeś kiedyś. Pamiętaj, że Twój organizm się zmienił i zaakceptuj to. Inspiracją dla osób, które martwią się, czy można być za starym na bieganie, są historie biegaczy, którzy brali udział w maratonie, będąc po osiemdziesiątce. Treningi biegowe dla seniorów poprawiają ogólne samopoczucie, sprawiają też, że dana osoba czuje się silniejsza także psychicznie. Osoby, które posiadają hobby w starszym wieku, mają więcej energii i zapału podczas codziennych działań. Warto więc namawiać seniorów do tego, by spróbowali biegania.
Bieganie a wiek – jak dopasować odpowiedni trening?
Zastanawiasz się nad tym, jak wiek wpływa na kondycję biegacza? Chcesz biegać tak, by czerpać z tej aktywności jak najwięcej korzyści i ograniczyć ryzyko kontuzji i przeciążenia? Jeśli tak, to musisz wiedzieć, że trening biegowy będzie najbardziej efektywny i bezpieczny wówczas, gdy będzie on odpowiednio dopasowany do wieku. Być może nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie, w jakim wieku najlepiej biegać. Z pewnością jednak warto zastanowić się nad tym, jak prezentuje się Twoja kondycja po przekroczeniu czterdziestki, czy pięćdziesiątki. Jeśli trening będzie dopasowany do Twojej metryki, będziesz mieć pewność, że biegasz bezpiecznie i masz szansę na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w zawodach.

MD

Dodaj komentarz

Ta witryna korzysta z plików cookies. Wykorzystujemy pliki cookie m.in. do spersonalizowania reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług. Więcej informacji w Polityce prywatności